Hari Ahad lepas, rumah saya ada tetamu... Abang ipar sekeluarga & ibu mertua tersayang... Pagi-pagi rumah da meriah.

Nurin & Syuhada bangun lewat ! Hampir kul 10 pagi baru Nurin terjaga dari lenanya... Dia tidak ceria... Muram... Nak berkepit dengan saya atau ayah nyer... Sedang sibuk nak melayan tetamu, tiba-tiba Nurin muntah !!! Sedikit di ruang tamu, sempat ayah nyer bawa ke bilik mandi... Alamak !!! Badan nya turut panas sikit...
Kali kedua dia muntah, terus saya mandikan dia dan tukar pakaian nyer... Saya sapukan minyak yu yee cap limau ke bahagian perut & belakang Nurin... Bahagian dada dan dikeliling hidung nyer, saya sapukan sedikit vicks. Hmmm... ubat demam pula takde !!!

Nurin baring dan berehat... Dia pun tertidur.

Tetamu balik dlm lebih kurang jam 2 ptg. Nurin masih lena... Sekitar jam 5:30 ptg baru la dia terjaga and terus minta nak makan nasi. Saya lenyek kan kentang & carrot & nasi dgn kuah sup ayam... Suap Nurin & Syuhada serentak... Tak sampai suapan ke 8, Nurin terus muntah semula semuanya yang baru saya suapkan tadi. Dia menangis... Alamak !!! Kesian anak ibu...

Hubby balik dari jogging, bawa kan air 100plus. Memandangkan Nurin tak nak minum susu & makan, saya berikan dia air 100plus. Alhamdullillah nak minum... Malam dia tidur. Dia tak muntah. Hanya baring... Dan minum 100plus.

Semalam, early in the morning bawa Nurin ke klinik. Dpt ubat demam & muntah. Balik rumah jer, terus beri dia ubat... Then, dia makan mee maggi [ atas permintaan Nurin ]... Makan sedikit je... Then, dia baring di ruang tamu sambil tonton tv...

Lebih kurang jam 3 ptg, baru la Nurin duduk. Mula bercakap sambil tonton tv. Hubby beri Nurin makan coklat. Baru la Nurin tersenyum, tergelak & berdiri dgn betul...

Nurin da sihat....

Barula saya teringat ---- hari Sabtu pagi Nurin minum satu botol Yakult. Jiran depan rumah bagi. Sesungguhnya, Nurin tak boleh minum Yakutl, Vitagen or apa-apa air camtu...

Lepas ni, saya akan pantau dia lebih lagi. Dan advice dia from time to time yang dia tak boleh minum air semua tu [ meskipun dia suka sangat ! ].